شکل تبلیغ
شکل تبلیغ نیز امروز دچار محدودیت به افراد خاص، لباس مشخص و ماههاى معین شده است و
صرفاً در منبر و محلهاى معلوم و در شکلهاى دستهجمعى تدارک مىشود در حالى که تبلیغ وظیفه
هر مؤمنى است که به حق رسیده. و نیاز به طبیب و رهبر محدود به ماههاى خاص نمىشود و تبلیغ
را نباید به منبر و ساعت و جمعیت وابسته کرد؛ که رسول خدا (ص) چنین نمىکرد. هر کجا استعدادى هست
و موقعیتى، نباید آن را وانهاد.
تبلیغ در مرحله تفکر و شناخت و ایمان و عشق و رذایل و فضایل عمومى نیست و فقط در مرحله علم احکام
و مسائل آن مىتوان به تبلیغ دستهجمعى پرداخت. این شکل از تبلیغ، تسلط و آگاهى بیشتر و زرنگى و فراست
افزونترى را مىطلبد تا در یک برخورد، درد را و
عامل آن را شناسایى کرده و براى درمانش نقشه کشید و براى انجامش صبورى کرد و حتى به تألیف دلها و تأمین اقتصادى نیز اندیشید و از تأثیر محبت و احسان غافل نشد.
موضوع: برشی از یک کتاب
منبع: روحانیت و حوزه: مشکلات و راهکارها، ص: 278
- ۹۹/۱۲/۱۷